29 Mayıs 2008 Perşembe

21


Tür: Dram
Yönetmen: Robert Luketic
Senaryo: Peter Steinfeld , Allan Loeb
Oyuncular:
Jim Sturgess (Ben Campbell), Kevin Spacey (Micky Rosa), Laurence Fishburne (Cole Williams), Kate Bosworth (Jill Taylor), Josh Gad (Miles Connoly), Aaron Yoo (Choi), Jacob Pitts (Fisher), Liza Lapira (Kianna), Jack McGee (Terry)
Süre: 123dk
Gösterim Tarihi: 6 haziran 2008
Yapım: ABD

Türkiye de 6 Haziran 2008 de gösterime girecek film'i önceden izleyebilme şansım oldu. Ben Campbell'in Bringing Down the House kitabından uyarlanan 21, MIT'de okuyan 6 başarılı öğrencinin başından geçen ilginç ve bir o kadar da dramatik hikayeyi içeriyor.

Ben, Harvard'da okuma hayalleri kuran bir gençtir ve bu hayali için de burs'a ihtiyacı vardır. Ancak bu burs'u kazanması için de onu hakedecek bir tecrübe kazanması gerekmektedir. Öğretmeni Micky ( Kevin Spaces ) ile bu dönemde tanışan Ben, ders'de göstermiş oldugu istatistiksel matematik örneklemesinden dolayı bir anda Micky Rosa'nın dikkatini çeker. Micky hafta sonları Las Vegas da sadece sayım metodu kullanarak 21 ( Blackjack ) oynayan bir takımın da lideridir. Ben Campbell'in önünde iki yol vardır. Ya burs için kendini gösteren bir projeye imza atıp o noktada tecrübe kazanacak ya da öğretmeni Micky Rosa'nın ısrarları sonucu takıma girerek 21 oyununda milyon dolarlar kazanacaktır. Bu zorlu seçim onu ilginç bir hayat tecrübesine doğru sürükleyecek ve unutulmaz bir hikayede başrol olmasına neden olacaktır.

Zeka, Aşk, Tutku, Para ve dostluklar üzerine kurulu bir film 21. Oyunculuk oldukça başarılı. Zaten Kevin Spacey ve Laurence Fishburne'e diyecek yok. Ben rolündeki Jim Sturgess başrol de başarılı ve konunun olması gereken dram yönünü vermeyi başarıyor.
Kısaca 21 özellikle bu yaz döneminde gösterime girecek filmler arasında belkide en başarılı olanlardan biri. İzlemenizi kesinlikle öneriyorum.

4 yorum:

Zeynep dedi ki...

Evren, filmin konusu ilgimi çekti: Hemen izlenecekler listeme ekliyorum. İzledikten sonra yorumumu yazarım.

Sonunu söyleme sakın; ama sen olsan hangi seçeneği seçerdin?

Sevgiler

Evren dedi ki...

merhaba zeynep. evet aslında klasik bir konu gibi görünsede çok güzel işlenmiş. hele ki las vegas'ın o büyülü dünyasını görmek için bile izlenebilir :)

benim önüme o iki seçeği sunsalar ben her ikisinide seçerdim bir şekilde.
ilk yol da bilim adına görev yapmanın huzurunu yaşarken ikinci yolda hayata dair tecrübenin acı yönü ile yüzleşirdim.

sevgiler.

hakan dedi ki...

Konu ne kadar klasik; son ne kadar beklenen son olsada filmde yüksek tempoyu yakalamışlar bence.Birde Kevin Spacey faktörü filmi toplayıcı faktör olmuş.10 üzerinden 7 verdim :)

Evren dedi ki...

insanın las vegas da yaşayası geliyor filmi izledikten sonra :)